Firma Marketing Poradniki

Jak wymyślić nazwę dla firmy?

Nazwa firmy jest tym samym co imię i nazwisko dla człowieka. To po niej jest ona rozpoznawana na rynku. To dzięki niej przedsiębiorcy mogą wyróżnić swój biznes na tle innych i na stałe zapisać się w świadomości Klientów. W jaki sposób jednak wymyślić dobrą nazwę dla firmy?

Wymyślanie nazwy dla firmy nie jest prostą sprawą i musi przebiegać w skupieniu. Bardzo rzadko bowiem zdarza się trafić na idealną nazwę przez przypadek lub w wyniku jakiejś przygody życiowej. Istnieje kilka zasad, jakimi należy kierować się podczas wymyślania nazw dla firm. Dziś się na nich skupimy.

myślenie głową

CZEGO UNIKAĆ?

Na początku na pewno warto wiedzieć, czego podczas wymyślania nazwy dla firmy należy unikać. Przede wszystkim niebyt dobrym pomysłem jest tworzenie nazwy na zasadzie połączenia członów wyrazów pochodzących np. od imienia czy nazwiska właściciela oraz branży w jakiej się specjalizujemy. W takim układzie w 2018 roku takie nazwy nie sprawdzą się. Zginą pomiędzy innymi. Są jednakowe, nieciekawe, mało oryginalne i widać, że wymyślane przez kogoś, kto nie ma pojęcia o PR-ze i marketingu.

Nie warto również stosować nazw bardzo prywatnych. Klientów nie interesuje jak ma na imię Twój nowonarodzony syn, czy też jak wabi się Twój pies. Nazwa ma być oryginalna i chwytliwa, ale jednocześnie na tyle ogólna, by każdy zainteresowany mógł ją zrozumieć i w pewnie sposób się z nią utożsamiał.

CO TERAZ JEST W MODZIE?

Aktualnie obserwuje się trendy opierające się na szerokiej metaforyce podszytej codziennością i nierzadko również humorem. Pompatycznie brzmiące nazwy (często budowlane, które były modne na początku lat 2000-ych, dziś są kiczowate i kojarzą się z bezguściem i brakiem pomysłów na lepszą, polską nazwę.

Dzisiaj nazwa firmy powinna być prosta i w swojej prostocie silna. Na plus przyjmowane są przez odbiorców nazwy, które można szybko zapamiętać i od razu kojarzą się z daną marką. Warto więc na tego typu rozwiązania stawiać. W razie problemów – warto przejrzeć internet i sprawdzić, jakie nazwy dla swoich działalności wymyślili inni. Inspiracja jest legalna, gorzej z kopiowaniem. Jeśli jednak nadal mamy problemy z tym, żeby wymyślić coś chwytliwego, ale przy tym ładnego i atrakcyjnego dla klientów – zwróćmy się o pomoc do profesjonalistów.